De dames zijn weer thuis! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marjoke Volkers - WaarBenJij.nu De dames zijn weer thuis! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marjoke Volkers - WaarBenJij.nu

De dames zijn weer thuis!

Blijf op de hoogte en volg Marjoke

20 Juni 2016 | Nederland, Amsterdam

Vanochtend iets na 09.30 zijn Evelien en Marjoke op Schiphol geland. Hopelijk krijgen we nog wat foto's te zien van hun verblijf in New York.

• 21 Juni 2016 - 17:53

Evelien:

21 juni 2016 14:25 | Door: evelien

Donderdag vandaag met de hip hop bus weer op stap.we z. Wij zijn uitgestapt en hadden een fantastisch uitzicht ov er New York.
    hijn richting Empire State Building gegaan. Daar de lift genomen en naar de 86ste etage gegaan. Dat moest met 2 liften anders haalde die het niet.
    Het gebouw was tot de 86ste ve3dieping, 320 met er hoog..Na deze bijzondere ervaring zijn we op zoek gegaan naar een speciaal restaurant waar je voor US dollars een uitgebreide lunch kon kopen. In het touristenboekje stond, dat moet je een keer ervaren. Zoveel enzo vet. Hahahaha. Wij zoeken zoeken en zoeken, maar helaas dat bekende restaurant bestaat niet meer.
    Toen maar en gezellig restaurantje gezocht en lekker buiten gelunched.
    Daarna naar de Sint Patrick Cqthedral. De oudste kerk in New York.Hele mooie kerk waar ook nog een di3nst werd gehouden.
    Toen op stap want we wilden toch ook wel naar het theater in New York. Normaal sta je uren in de rij voor een goedkoop kaartje. We hadden afgesproken niet langer dan een uur in de rij. Daar aangekomen zei en aardige Amerikaan, als je bij dat meisj3 33n folder haalt kun je naar de Radi Cit music Hall gaan om goedkope kaartjes te kopen. Zogezegd zo gedaan. Wij hadden afgesproken dat we niet meer dan US dollars 50,00 per stuk wilde betalen. 2 minuten in de rrij en we hadden0 kaartjes voor vrijdagavond.

21 juni 2016 14:43 | Door: evelien

Blij at, wij kaartjes hadden voor us dollars per stuk. Naar hethotel gelopen en om 7 uur thuis. Beentjes omhoog, bammetje met kaas gegeten en melk gedronken. T ien uur naar bed en lekker slapen.
    VRIJDAG
    vandaag gepland om met de metro naar de dierentuin te gaan in de buitenwijk nan New York. 2 x overstappen en voila de ouwetjes hadden de dierentuin gevonden.hele bijzodere dierentuin want alle dieren lopen buiten en hebben heel veel ruimte. ! S Nachts blijven ze ook buiten want er zijn geen nachthokken.
    Je kon ook met de Monorail door het park gaan. Heeel de dag daar gebleven en in het park gegeten. Toen naar huis toe, onderweg nog een broodje hot dog gegeten. Bij het hotel salade en warme hap gehaald.
    lekker opgegeten en in het hotel ons opgefrist want we gingen om 7 uur naar Time Square voor de musical The Rocketts.Radio City Hall is het grootste theater van New York waar alle programma, s op de t.v. worden opgenomen.Waanzinnig theater, drie verdiepingen hoog in het rond. E musicall the Rockets was fantastisch. Het decor met licht liep door tot en met de muren. We hadden prachtige plaatsen voor die prijs.
    Om tien uur was het afgelopen, nog even in de mega foyer blijven hangen. Toen naar het hotel, onderweg nog een fles wijn gekocht om thuis op de kamer even bij te komen.
    Half twaalf naar bed . Proost zussies........

21 juni 2016 14:57 | Door: evelien

Zaterdag.
    vandaag besloten om naar het Tiffeny museum te gaan met de metro. Dit museum staat in Queens. De moeheid slaat een beetje toe. We hadden bedacht dat we eerst nog 2 uurtjes zouden gaan slapen. Elke dag loopt ons wekkertje af om 07.30 uur. Maar ja we zijn in New york dan gaan we niet slapen in zo, n fantastische stad. Toen maar op weg naar het museum. Om 11 uur waren we er. Het was geen museum mqar een kantoor. Nou daar hebben we dus niets aan. Ja zei die mevrouw het staat verkeerd op de website, zal het veranderen. Het museum was nog eens met de metro 40 minuten reizen. Daar hadden we geen zin in want om 13.00 uur wilden we gaan fietsen.
    Dus terug richting hotel en daar fietsen gehuurd tot 21.00 uur.Wij ietsen naar Central Park. Wat we niet wisten was dat in het park ook heuveltje op en heuveltje af moesten. De attracties die we wilden bezoeken in het park waren slecht aangegeven. Dus weer zoeken zo af en toe. Een prachtig bloemenpark, e3n park gedeelte met veel bloemen, een turtle vijv er etc.etc.
    Toenop naar het monument van John Lennon. Gevonden en op een bankje gei

21 juni 2016 16:25 | Door: evelien

Toen op een bankje bij de mozaïek gezeten ter nagedachtenis aan John Lennon. Er waren ook 5 muzikanten die muziek speelden van John Lennon. Heel bijzonder en lekker een half uurtje genieten. Deze plek was speciaal uitgekozen door zijn vrouw Ono omdat zij vanuit de flat zo op de mozaïek kon kijken.
    Heel bijzonder.
    Moe maar heel voldaan waren we weer in ons hotel. Koffie gezet en mijn zus ging alvast op bed liggen. Ik ben begonnen om alvast te pakken en alles een beetje te organiseren in mijn koffer. Marjoke sliep nog niet, dus we hebben de fles wijn maar opgemaakt. Toen lekker gaan slap.
    ZONDAG
    De wekker liep af om 7 uur. Bij de italiaan wezen ontbijten en terug naar de kamer. Alles ingepakt en om 11 uur uitgechecked. De koffers in de bagageruiite neergezet en op naar Time Square. Daar de laatste souveniers gekocht. Marjoke wilde nog iets speciaals hebben. Dus even Jeroen gebeld en op zoek naar.....
    Om 14.00 uur terug in hrt Hotel. De douche gedeelte was zo smerig, dat we ons alleen verkleed hebben. Om kwart voor 3 zaten we buiten te wachten op de taxi. Helaas kwam die niet, dus via het hotel een taxi gebeld.
    We waren mooi op tijd op het vliegveld. Inchecken en marjoke trakteerde op een etentje , ja alweer, omdat het Harry, s verjaardag was. In het vliegtuig hebben we nog een wijntje genomen op Harry. No 1 bladzijde

21 juni 2016 16:38 | Door: evelien

Nu zijn we weer thuis. Wat een regen hier in dit landje. Bert en Jeroen stonden op Schiphol om ons op te halen. Wij hebben een fantastische reis gehad en heeeeeeeeel veeeel ervaringen opgedaan. Geweldig. Ik hoop dat jullie met plezier het verslag gelezen hebben.

Jeroen wil jij de blog en de verhalen naar Roely sturen. Zij heeft ze niet kunnen lezen, want zij kwam op een site terecht met onbekende foto, s en een verhaal over Canada.

Marjoke zal nog wat foto, s opsturen over New york.. Die zal Jeroen op de blog zetten.

Lieve allemaal, dit was het. We gaan aan het gewone leven beginnen met een ervaring van heel veel.

Liefs van de zussies, Marjoke en Evelien.