jet lag slaat toe! - Reisverslag uit Eugene, Verenigde Staten van Marjoke Volkers - WaarBenJij.nu jet lag slaat toe! - Reisverslag uit Eugene, Verenigde Staten van Marjoke Volkers - WaarBenJij.nu

jet lag slaat toe!

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Marjoke

26 Mei 2016 | Verenigde Staten, Eugene

De dames zijn nu naar bed, terwijl Jule en Evelien druk bezig zijn geweest deze blog uit te breiden/ iets te rapporteren - Jule en ik lijken ietsje verder gekomen te zijn....Het is heel gezellig om Marjoke en Evelien hier te hebben, en ze doen het prima, met het Engels, en alle nieuwe indrukken en gebruiken! Morgen naar Crater Lake, waar we een nachtje blijven, zodat ze ook een natuurlijk wereld-wonder kunnen meemaken! Heel veel liefs aan iedereen in Nederland, en we proberen later weer wat toe te voegen - foto's nog te ingewikkeld. Nu bedtijd hier, write to you later! xixx anita

• 26 Mei 2016 - 13:25

Jeroen:

nou, nadat ik alle berichtjes uit mijn spambak moest vissen,
    komen ze hopelijk nu gewoon in mijn normale mailbox aan.

Crater Lake! Daar heb ik al mooie foto's van gezien, heel veel plezier daar ...

• 26 Mei 2016 - 18:54

Marjoke Volkers:

Nog even testen. Juul had een doos met donuts gehaald, dus nu nog even smullen met een bakkie. Wij worden heerlijk verwend. Zelf houden ze ook van lekker eten.gisteren heerlijke verse alaska zalm.

• 28 Mei 2016 - 18:48

Evelien:

Het is nu zaterdagmorgen, gisteren thuis gekomen van crate lake, een vulkaan die niet meer werkt sinds 1874. Dat is zo bijzonder dat de vulkaan vol staat met water. Het iszo n mooi blauwmeer . Er lag ook nog sneeuw, zo n 5 metr hoog. Je moet hier in amerika wel 4 uur rijden voordat je er bent. De wegen zijn vol met mega grote campers maar ook dat went. The lodge stond aan de rand van de vulkaan dus we keken vanuit ons raam zo naar het meer. Vroeger kon niets leven in het meer, maar een onderzoeker had ontdekt dat bepaalde vliegjes in het water konden leven. Toen dat onderzoek slaagde hebben ze allerlei soorten vis in het meer gekweekt, gevolg in 2016 hebben ze een meer met veel te veel vissen en krijgen ze niet uitgeroeid. Op de terugweg zijn we naar hete bron bad geweest in een heel ander gebied. Heerlijk gezwommen en uitgerust. Avonds waren we weer thuis. Koffertje uitgepakt gegeten en lekker geslapen. Vandaag een rustdag. Om 7 uur opgestaan en gaan zometeen boodschappen doen voor een van de drie graduation feestjes. Morgenochtend om 3 uur opstaan en dan vliegen we naar san fransisco met anita en juul.

anita en juul, onze tante met haar vrouw, hadden een programmaatje gemaakt en lieten dat aan vrienden zien. Die vroegen zich af hoe oud we waren. Nou zei anita zij zijn 30 jaar oud. Oh dan is het wel te doen voorde cousins. Hahaha. Foto s lukt nog niet maar komen eraan. Veel liefs van de zussies. We are going. We hebben geen tijd om lat te hebben van een jetlag. Hahahaha.

• 29 Mei 2016 - 19:42

Marion:

Hallo allemaal,
    Eindelijk een berichtje van mij. Waar blijven de foto's!!!
    Veel plezier in san francisco, X mar

• 01 Juni 2016 - 23:17

Yvonne:

Leuk om jullie zo te kunnen volgen - en leuke verjongingskuur hebben jullie gehad ;-)))

• 03 Juni 2016 - 20:22

Evelien:

Even een test want het verslag van gisteren is kwijt. Marion gefeliciteerd met jouw verjaardag schat.

• 03 Juni 2016 - 22:36

Evelien:

Vanmorgen vroeg opgestaan. Met de cable car naar boven. Om 7 uur zaten we met z, n viertjes in de tram. De chauffeur stopte bij Lombart street. Een straatje met de 9 bochten.
    toen we boven waren zijn we gaan ontbijten in het cafeetje waar de chauffeurs ook eten.
    bij de rondleing in de chocolade fabriek hoorden we 2 leuke anecdotes. Nike has started om wafels te bakken. Ze kwamen tot de ontdekking dat wafels goede zolen waren voor sportschoenen. Zo waren de nike, s ontdekt.

er waren 2 joodse jongens die wilden niet gaan studeren. Ze gingen naar de winkel om een bagel machine te kopen. De ijsmachine was goedkoper dus kochten die. Ze gingen ijs maken. Ben en jerry, s. Ze kochten een oude autobus en reden rond in de staat. Op een gegeven moment was er een crash on wall street. Ze wilden de people in wall street trakteren op ben en jerry ijs. Halverwege wall street begaf de bus het. Een miljonair kocht een nieuwe bus. Veel publiciteit en ben en jerry was geboren en ze werden miljonairs. Als het goed is heeft Unilever Ben en Jerry's opgekocht.
    wordt vervolgd.

• 03 Juni 2016 - 22:58

Donderdag middag 2 juni.
    na de sight sseing onze spullen gepakten op naar los Angeles. Dat dacht ik maar we zitten in Monterey. Dat is 700 km. Van Los Angeles.
    Wij zitten weer in een mooie br b and b. Vlakbij de kust. Onderweg gestopt want dit gedeelte is California waar al het fruit wordt gekweekt all over the country. Savonds waren we uitgenodigd voor een barbecue bij een nichtje vanJuul. Na het eten zijn we een strandwandeling gaan maken. Wij hebben zeeotters gezien. Zo schattig. Ze liggen op hun rug en eten vis met hun vinnen. Symplistich voorgesteld. Zeeotter op zijn rug. De buik is het tafeltje en ze eten oesters. Hahaha

lekker geslapen en vanmorgen gezongen voor Marion. Happy birthday. Vanmorgen naar de bank geweest en wat boodschappen gedaan voor de grote graduation. Wij gaan naar het stranden om 5 uur worden we opgehaald voor een diner op de pier.

tot morgen als alles lukt.

jeroen is het mogelijk om te verslagen te printen. Hoeft mijn zus niet zo veel te schrijven.

• 06 Juni 2016 - 05:27

Evelien01:

Vrijdag 3 juni.
    we hebben een fantastisch diner gehad op de pier van monterey. Mooi uitzicht over de oceaan. Daarna naar het huis gereden van een nichtje van Juul. Daar koffie gedronken met taart en zoete broodjes. De taart was heerlijk. Een graduation taart, maar yvonne L. Jouw taarten zijn echt lekkerder.
    omdat w e nog niet genoeg gegeten hadden . Dus koffie met ook nog zoete broodjes. Rond 11.00 naar huis uur en lekker slapen want...........morgenochtend afgesproken met 10 personen om 8 uur bij het braekfast restaurant. Niet te geloven, de mensen staan in de rij voor een ontbijtje om 8 uur. Ontbeten en op naar hun woning voor koffie met sandwiches met ham en kaas..
    onze culturele trip bestaat uit eten in restaurantjes en auto rijden.

om 2 uur iedereen gedag te zeggen en wij wilden net wegrijden toen iemand zei dat we een schroef in het wiel hadden.
    Dus in plaats van naar het vliegveld eerst langs Rent a Car voor een reparatie. Wij kregen een nieuwe auto.

wordt vervolgd

• 06 Juni 2016 - 05:40

Vervolg vrijdag 3 juni.
    Dit was auto nr. 3 in 5 dagen. Bij schade hoef je jouw tank niet te vullen. Dus door alle ellende gratis 2 halfvolle tanks gekregen.
    Op naar het vliegveld van san jose. Daar stond een propellervliegtuig klaar om ons naar Eugene te vliegen. Om elf uur savonds rolden we ons bedje in. Sinds 2 dagen is hier in Eugene een hittegolf. He is savonds en snachts rond de 24 graden. Overdag even wennen aan de 35 graden.

vanmorgen, zaterdag uitgeslapen tot half negen. Toen de voorbereidingen getroffen voor siërra haar 1e graduation feestje. Gelukkig kwam de catering om 11.00 uur en begonnen met koken.

Om 15.00 uur kwamen de gasten. Er was ook een blessing hour. Dan kan iedereen het beste wensen voor Siërra. Marjoke en ik hebben een tekst gemaakt en dat voorgelezen voor Sierra. Ik had van een vriend Alex van de boerderij ballonnen met een pomp meegekregen.
    Dus van ballonnen een vlag gemaakt. Op ons hoofd een oranje hoedje . Gaan ...........Gelukkig was het een groot succes. De tekst was half nederlands half engels. Wat wij zeiden wat niet voor iedereen bestemd was vertelden wij in het nederlands. Keep going.

• 06 Juni 2016 - 05:46

Vervolg zaterdag 4 juni.

het was een groot succes. Om 6 uur was iedereen vertrokken. Hebben de boel opgeruimd en zitten nu voor pampus op de bank. Het is nu 21.00 uur we nemen een bakkie en gaan naar bed.

nog even ballonnen op gaan blazen want morgen is Anita jarig. Wat we gaan doen, ik weet het niet. In ieder geval Food, Food, Food.

tot morgen ofzo, want ik geloof dat we een rustdag hebben. Hahaha de eerste

• 06 Juni 2016 - 13:43

Yvonne L:

jullie hebben inderdaad een aardige score aan auto's ;-)
    en fijn dat het zo'n geslaagde graduation party was!

Heb wel even moeten zoeken naar de verslagen van deze laatste dagen want Eef ze staan als commentaar bij het reisverlsag van 26 mei ;-))) zou ook net wat voor mij zijn hahahaha

veel plezier verder!

• 06 Juni 2016 - 20:12

Roely Volkers:

Nu pas een reactie van mij, je had me een totaal verkeerd adres opgegeven.
    Dank zij Marion heb ik je nu gelezen.
    Veel plezier nog Roeltje

• 07 Juni 2016 - 04:08

Maandag 6 juni.

het lange verslag van zaterdag was ook zondag. Je raakt de kluts kwijt met dit warme weer. Hahaha. Fijn roeltje dat je ons gevonden hebt.

vanmorgen 8 uur de wekker en thuis ontbeten. Inderdaad een rustdag. Na het ontbijt even gewassen en voorbereidingen getroffen voor de barbecue voor anitas verjaardag. De patio vol gehangen met rood, wit, blauw en oranje ballonnen. We zouden eerst de barbecue hebben om 17.00 uur maar dan is het erg heet. Lekkere barbecue gehad
    we waren met z, n zevenen. Toen even een uurtje in de tuin gelegen onder de bomen. Om 16.00 zijn we naar de rivier gereden, gelukkig maar 10 minuutjes. Daar wat verkoeling gezocht in het water. De rivier heet WIllamette. Uiteraard wilden ze uit eten gaan, maar wij zeiden we hebben zoveel gegeten gaan jullie maar. Uiteindelijk blijven we thuis. Alle terrassen in de stad Eugene staan alle terrassen onder de zon. Juul is al 25jaar van de drank af, dus geen alcohol in huis.

• 07 Juni 2016 - 04:15

Evelien:

Nu omdat het anita, s verjaardag is mogen wij een glaasje drinken, dat zei Juul. Op naar dinsdag.........

• 08 Juni 2016 - 02:31

Dinsdag 7 juni

het is nog steeds warm. We hebben een beetje een rustdag. Vanmorgen naar het Nationale Museum geweest. Dit museum vertelt de story van OReganon en vooral de stad en omgeving van Eugene. Boodschapjes gedaan en om 13.00 uur naar de praktijk van Anita. Marjoke had haar 3e behandeling bij Erik voor haar rug.
    omdat Anita zag dat ik moeilijk loop, stelde zij voor om een needle sessie te doen.Ach waarom niet en zij is gespecialiseerd in pijnbestrijding met de needle sessies. Dus om 13.00 uur lag ik op de tafel.Ik vond het wel eng, maar zij raakte met haar vingers precies de pijnlijke plekken in mijn been.
    Dat noemde ze verkleving van het littekenverkleving. Naaldjes erin. Ik moet zeggen het helpt. In mijn rechtervoet had ik een soort van Verdikking. Daar gingen 2 naaldjes in. Dat was ook de plaats waar de spieren met een haakje vastzitten aan mijn bot om de spieren die afgesneden waren, om de ader eruit te halen, weer te laten groeien.

Wordt vervolgd..........

• 08 Juni 2016 - 02:49

Evelien01:

Vervolg dinsdag 7 juni..........

ik kan niet anders zeggen dat het helpt. Heel bijzonder, maar Anita is specialist in pijnbestrijding met needle sessies. Boodschapjes gedaan en langs het Olympisch stadion gelopen. Daar waren ze aan het trainen voor de Olympische Spelen van de universiteitstad Eugene. Vandaag was een warming up hahaha om aan de hitte te wennen. Arme sporters.........Het is plm. 35 graden.
    sporten gezond, het zal wel.
    Vanmiddag de moestuin achter gesproeid en het is nu 17.. uur. Inmiddels zitten we in de woning van Anita en Juul, lekker cool.

ook wel even lekker zo, n rustdag. Niets geen gerel enzo, hoe lief alles ook is.

Bert vandaag kunnen pinnen, dus dat is ook gelukt.

ik denk dat we vanavond uit eten gaan bij de High Way restaurant. Verse pizza, s eten in een restaurant waar een hele grote oven staat.

we will see en voor jullie als je het leest.........Goedenmorgen

• 09 Juni 2016 - 01:55

Woensdag 8 juni

wij hebben heerlijk geslapen omdat de temperatuur nu minder is. De hittegolf is voorbij.

wij hebben geholpen om alle planten te voorzien van water. Morgen gaan we naar Portland toe.
    De kippen zijn verwend met vers gestoken wormen.
    Eindelijk tijd gehad om een plan te gaan maken voor New York.
    Volgens de planning komen we donderdag aan in Portland. Daar blijven we 3 dagen en vliegen maandag richting New York.
    Daar zijn we maandagmorgen tot en met zondagmorgen. Dan begint zondagmiddag de reis terug naar Amsterdam.
    We gaan zometeen de koffers pakken want alle bagage moet mee. Als diner hebben we speciale bacon hamburgs met salade en veel quinoa erin. Vanmorgen had Juul heerlijke groente smoothies gemaakt.

Tot morgen in Portland.............

• 11 Juni 2016 - 02:39

Donderdag 9 juni.......
    We zouden om 12.00 uur gaan rijden naar Portland. Juul kennende zou dat ook een half uurtje tot een uur later kunnen zijn. Uiteindelijk om 15.00 uur gaan rijden.
    Rond 18.00 uur waren we in Portland. Onze rb en b lijkt wel een filmhuis. Zo mooi en midden in de stad. Marjoke en ik hadden van de restjes een heerlijke aardappelsalade gemaakt. Neen dat eten we een andere keer want hun wisten een goed Italiaans restaurant. De tram gepakt en op naar de Italiaan.
    Heerlijk gegeten, waren om 21.00 uur weer thuis in onze br en b.
    koffie gedronken en lekker gaan slapen in onze mega
    beds. Toen ik mijn rugzak ging uitpakken zag ik dat ik ook mijn e reader bij mij heb. Altijd handig maar nog geen letter gelezen. Hahaha. Had nog 4 boeken extra Erbij gezet. Bedankt Yvonne v.

Heerlijk geslapen en op naar een nieuwe dag. Anita is vanmorgen om 5 uur vertrokken want zij moest werken in Eugene .de planning voor morgen we will see.

• 11 Juni 2016 - 05:25

Vrijdag 10 juni.......
    heerlijk geslapen op ons seniorenbed. Bedankt voor de tip yvonne L.Om 11.00 uur kwam Sierra op haar fietsje naar ons toe. We hebben dagkaarten gekocht en met de tram op stap naar de grootste boekwinkel in Portland. 5 Verdiepingen vol met boeken en koffiecorners. Daarna zijn we naar Jakes Corner gegaan voor de lunch. Jaja je moet zo af en toe eten.Hahaha. Juul was daar al met een vriendin. Heerlijk gelunched. Met de tram naar het ziekenhuis waar Sierra 4 jaar gestudeerd heeft. Echter het ziekenhuis ligt op een berg. De weg is slecht begaanbaar, dus we gingen met de kabelbaan.De historie verteld dat een multimiljonair de grond van de berg gekocht heeft. Hij had bedacht om daar een treinstation te gaan bouwen. Na overleg met experts dat het onmogelijk was om daar een station te bouwen. Dat was 200 jaar geleden. Hij heeft toen de berg geschonken aan Portland. Die hebben daar 3 ziekenhuizen op gebouwd.

Artsen, patienten, bezoekers en toeristen kunnen met de kabelbaan naar boven. Ambulances rijden op de slecht begaanbare wegen. Na dit bezoek, heel imposant naar huis toe. We waren 18.00 uur thuis en eindelijk de aardappelsalade gegeten. Morgen zijn Marjoke en ik samen. Er is een Rose Parade die gaan we proberen te zoeken en ook willen we naar de markt, waar iedereen zijn eigen gemaakte spulletjes verkoopt. Wordt vervolgd............. Tot morgen, Truste

• 12 Juni 2016 - 17:21

Zaterdag 11 juni

vandaag wordt een tram dagje. Wij zijn om 09.30 uur met de tram op stap gegaan naar de Portland Bloemen parade. Onze nekkussentjes in een tasje en gaan. We hadden een mooi plekje bedacht dus daar naar toe.

zagen we een container waar ze koffie verkochten met 3 tafeltjes en stoeltjes. Kom op zus dat is voor ons.Neergeploft en voor ons lag een plas water. Niemand ging in die plas water staan. De zusjes zaten loge.

Anderhalf uur duurde de optocht. Geen bloemenparade zoals bij ons. Een soort combinatie van bloemenparade en Koninginnedag.
    Toen de parade was afgelopen kwamen een aantal politie auto, s langs om het publiek te bedanken dat we er waren. Daarachter de sproeiwagens van de gemeente om de straat schoon te spuiten. Toen de bezemwagens, gevolgd door bergingsauto, s. Binnen 10 minuten was alles schoongeveegd en was de weg weer open voor publiek.
    Heel leuk en bijzonder. Toen een Tacootje gegeten en op naar de zaterdag markt.
    Heerlijk gestruind op de markt. Rond 4 uur weer de tram gepakt naar huis. Even opgefrisd, verkleed en op naar de barbecue voor de graduation van 2 neefjes van Juul.
    Wordt vervolgd......

• 12 Juni 2016 - 17:24

Evelien:

Lekker gebarbecued en rond 21.30 uur weer naar huis. Juul wilde boodschappen gaan doen maar dat wilde Sierra niet.

vandaag zondag weer een feestje. Pannenkoeken bakken, koffie drinken etc.etc.

ER STAAN FOTO, S ONDER HET KOPJE DE ZUSSEN ZIJN..........

WORDT VERVOLGD EN DAN MORGEN ALWEER OP NAAR NEW YORK........

• 15 Juni 2016 - 13:31

Sandra Bonting:

Dag lieve meisjes! Een leuk verslag hoor! Jullie eten wat af zeg!
    Liefs,
    Sandra

• 16 Juni 2016 - 03:49

Evelien:

Hoi allemaal. Ik tik met de stopwatch erbij. Wij hebben geen wifi, dus hierbij het laatste verslag.
    Wij zijn vertrokken van portland naar Seattle. Anderhalf uur vertraging maar op tijd voor de aansluiting naar new york.
    Kan ook geen whats appjes ontvangen.

om 7 uur smorgens geland en met de shuttle bus naar het hotel. Daar waren we om half twaalf. Pf puf puf.

naar onze kamer. Poeh de grootte van een klerenkast. Dat kwam even kl........ over. De kamer geupgraded en nu een ruime kamer. We waren 27 uur op stap en niet geslapen. Richting central park gelopen en daar een kaart voor 3 dagen gekocht. Toen zaten we ineens in de hip off hip on bus. Rondje central park gereden. Om7 uur thuis bij de winkel een warme hap gehaald en om half tien naar bed. Heerlijk geslapen..De volgende dag wekkertje om 7 uur. Het ontbijt is bij de pizzeria naast het hotel. Een broodje, kaas en jam bakkie koffie. Om 9 uur zaten we weer in de bus. Richting de haven, daar de rondvaartboot gepakt, zat bij de prijs inbegrepen en naar brooklyn en vrijheidsbeeld. We zijn nu uit de lucht. New york is fantastisch. Naar ground zero geweest. Heel bijzonder. Toen 9.11 museum. Half acht thuis. We hadden nog brood, kaas en melk dus deze op de kamer gegeten. We bin zunig he.Maandag als ik thuis ben zal ik het verslag afmaken. Liefs en tot maandag.

• 21 Juni 2016 - 14:25

Evelien:

Donderdag vandaag met de hip hop bus weer op stap.we z. Wij zijn uitgestapt en hadden een fantastisch uitzicht ov er New York.
    hijn richting Empire State Building gegaan. Daar de lift genomen en naar de 86ste etage gegaan. Dat moest met 2 liften anders haalde die het niet.
    Het gebouw was tot de 86ste ve3dieping, 320 met er hoog..Na deze bijzondere ervaring zijn we op zoek gegaan naar een speciaal restaurant waar je voor US dollars een uitgebreide lunch kon kopen. In het touristenboekje stond, dat moet je een keer ervaren. Zoveel enzo vet. Hahahaha. Wij zoeken zoeken en zoeken, maar helaas dat bekende restaurant bestaat niet meer.
    Toen maar en gezellig restaurantje gezocht en lekker buiten gelunched.
    Daarna naar de Sint Patrick Cqthedral. De oudste kerk in New York.Hele mooie kerk waar ook nog een di3nst werd gehouden.
    Toen op stap want we wilden toch ook wel naar het theater in New York. Normaal sta je uren in de rij voor een goedkoop kaartje. We hadden afgesproken niet langer dan een uur in de rij. Daar aangekomen zei en aardige Amerikaan, als je bij dat meisj3 33n folder haalt kun je naar de Radi Cit music Hall gaan om goedkope kaartjes te kopen. Zogezegd zo gedaan. Wij hadden afgesproken dat we niet meer dan US dollars 50,00 per stuk wilde betalen. 2 minuten in de rrij en we hadden0 kaartjes voor vrijdagavond.

• 21 Juni 2016 - 14:43

Evelien:

Blij at, wij kaartjes hadden voor us dollars per stuk. Naar hethotel gelopen en om 7 uur thuis. Beentjes omhoog, bammetje met kaas gegeten en melk gedronken. T ien uur naar bed en lekker slapen.
    VRIJDAG
    vandaag gepland om met de metro naar de dierentuin te gaan in de buitenwijk nan New York. 2 x overstappen en voila de ouwetjes hadden de dierentuin gevonden.hele bijzodere dierentuin want alle dieren lopen buiten en hebben heel veel ruimte. ! S Nachts blijven ze ook buiten want er zijn geen nachthokken.
    Je kon ook met de Monorail door het park gaan. Heeel de dag daar gebleven en in het park gegeten. Toen naar huis toe, onderweg nog een broodje hot dog gegeten. Bij het hotel salade en warme hap gehaald.
    lekker opgegeten en in het hotel ons opgefrist want we gingen om 7 uur naar Time Square voor de musical The Rocketts.Radio City Hall is het grootste theater van New York waar alle programma, s op de t.v. worden opgenomen.Waanzinnig theater, drie verdiepingen hoog in het rond. E musicall the Rockets was fantastisch. Het decor met licht liep door tot en met de muren. We hadden prachtige plaatsen voor die prijs.
    Om tien uur was het afgelopen, nog even in de mega foyer blijven hangen. Toen naar het hotel, onderweg nog een fles wijn gekocht om thuis op de kamer even bij te komen.
    Half twaalf naar bed . Proost zussies........

• 21 Juni 2016 - 14:57

Zaterdag.
    vandaag besloten om naar het Tiffeny museum te gaan met de metro. Dit museum staat in Queens. De moeheid slaat een beetje toe. We hadden bedacht dat we eerst nog 2 uurtjes zouden gaan slapen. Elke dag loopt ons wekkertje af om 07.30 uur. Maar ja we zijn in New york dan gaan we niet slapen in zo, n fantastische stad. Toen maar op weg naar het museum. Om 11 uur waren we er. Het was geen museum mqar een kantoor. Nou daar hebben we dus niets aan. Ja zei die mevrouw het staat verkeerd op de website, zal het veranderen. Het museum was nog eens met de metro 40 minuten reizen. Daar hadden we geen zin in want om 13.00 uur wilden we gaan fietsen.
    Dus terug richting hotel en daar fietsen gehuurd tot 21.00 uur.Wij ietsen naar Central Park. Wat we niet wisten was dat in het park ook heuveltje op en heuveltje af moesten. De attracties die we wilden bezoeken in het park waren slecht aangegeven. Dus weer zoeken zo af en toe. Een prachtig bloemenpark, e3n park gedeelte met veel bloemen, een turtle vijv er etc.etc.
    Toenop naar het monument van John Lennon. Gevonden en op een bankje gei

• 21 Juni 2016 - 16:25

Evelien:

Toen op een bankje bij de mozaïek gezeten ter nagedachtenis aan John Lennon. Er waren ook 5 muzikanten die muziek speelden van John Lennon. Heel bijzonder en lekker een half uurtje genieten. Deze plek was speciaal uitgekozen door zijn vrouw Ono omdat zij vanuit de flat zo op de mozaïek kon kijken.
    Heel bijzonder.
    Moe maar heel voldaan waren we weer in ons hotel. Koffie gezet en mijn zus ging alvast op bed liggen. Ik ben begonnen om alvast te pakken en alles een beetje te organiseren in mijn koffer. Marjoke sliep nog niet, dus we hebben de fles wijn maar opgemaakt. Toen lekker gaan slap.
    ZONDAG
    De wekker liep af om 7 uur. Bij de italiaan wezen ontbijten en terug naar de kamer. Alles ingepakt en om 11 uur uitgechecked. De koffers in de bagageruiite neergezet en op naar Time Square. Daar de laatste souveniers gekocht. Marjoke wilde nog iets speciaals hebben. Dus even Jeroen gebeld en op zoek naar.....
    Om 14.00 uur terug in hrt Hotel. De douche gedeelte was zo smerig, dat we ons alleen verkleed hebben. Om kwart voor 3 zaten we buiten te wachten op de taxi. Helaas kwam die niet, dus via het hotel een taxi gebeld.
    We waren mooi op tijd op het vliegveld. Inchecken en marjoke trakteerde op een etentje , ja alweer, omdat het Harry, s verjaardag was. In het vliegtuig hebben we nog een wijntje genomen op Harry. No 1 bladzijde

• 21 Juni 2016 - 16:38

Evelien:

Nu zijn we weer thuis. Wat een regen hier in dit landje. Bert en Jeroen stonden op Schiphol om ons op te halen. Wij hebben een fantastische reis gehad en heeeeeeeeel veeeel ervaringen opgedaan. Geweldig. Ik hoop dat jullie met plezier het verslag gelezen hebben.

Jeroen wil jij de blog en de verhalen naar Roely sturen. Zij heeft ze niet kunnen lezen, want zij kwam op een site terecht met onbekende foto, s en een verhaal over Canada.

Marjoke zal nog wat foto, s opsturen over New york.. Die zal Jeroen op de blog zetten.

Lieve allemaal, dit was het. We gaan aan het gewone leven beginnen met een ervaring van heel veel.

Liefs van de zussies, Marjoke en Evelien.